Wojna Eugenistyczna
Wojna Eugenistyczna
Zaloguj się, aby edytować
Wojna Eugenistyczna
Machina Krocząca eugeników otwierająca ogień do Felinidzkiego Mecha podczas Bitwy o Ryhn.
Czas
1400-1410 wg Ziemskich lat
Miejsce
Droga Mleczna
Przyczyna
Próby wprowadzenia masowej post-istotyzacji ras inteligentnych
Eugeniczne poluźnienia
Wynik
Ścisłe obostrzenia a nawet zakazy eugeniki w całej Galaktyce
Strony konfliktu
Strona 1
Imperium Felinidów
Dominium Lyran
Imperium Bothan
Kulty Pracy
Kulty Sechmet
10 Światów Hedonistycznych (Wsparcie finansowe)
Strona 2
Innowacja
Fundacja
Konfederacja Niezależnych Firm (Wsparcie finansowe i ekwipunkowe)
Polizja Nebula (Podczas pierwszych zamieszek)
Dowódcy (Strona 1)
Król Henrek II
Generał Magret Chatcher
Cesarz Nazir Bin Al-Sughar
Cesarzowa Katarina III
Premier Antol Jerkow
Dowódcy (Strona 2)
Zarządcy Firm; co najmniej 50-ciu
Mózg Matrioszka Obsługi Klienta 6264
Siły (Strona 1)
Armie liczące kilkadziesiąt miliardów; w tym żołnierze, pojazdy, Mecha, statki kosmiczne i roboty; rozmaici najemnicy, głównie Exodycii Podludzie.
Siły (Strona 2)
Armie liczące kilkadziesiąt miliardów; w tym żołnierze, pojazdy, Mecha, statki kosmiczne i roboty; rozmaici najemnicy, głównie Exodycii Podludzie.
Straty (Strona 1)
Znaczne
Straty (Strona 2)
Katastrofalne
Wojna Eugenistyczna to galaktyczny konflikt zbrojny, który miał miejsce w latach 1400-1410 według Ziemskich lat; powstały pomiędzy zwolennikami a przeciwnikami zmasowanej eugeniki w Drodze Mlecznej i tworzenia za jej pośrednictwem organizmów idealnych; poszczególne imperia Galaktyki uznały ten proceder za niemoralny i przystąpiły do planu rozwiązania kwestii eugenistycznej za pośrednictwem konfliktu zbrojnego - inne imperia i megakorporacje zaś stanęły po stronie eugenicznej samozwańczej innowacji.
Dziesięcioletnia, brutalna wojna pochłonęła wiele istnień, ale w końcu zakończyła się sukcesem zwolenników reakcji - po wojnie, biznesy i badania transhumaniczne i eugeniczne zostały w Galaktyce poddane pod ścisłą inwigilację rządową, a na ich kontynuację nałożone zostały znaczne obostrzenia, które utrudniły dalsze badania.
Nigdy później w kosmosie nie doszło do tak wielkiej wojny, jedyną bardziej krwawą od Wojny Eugenistycznej katastrofą w jego historii był Wielki Cyklon Czasoprzestrzenny z 1800 roku.
Spis treści
1 Historia
1.1 Preludium, majtki wyszły z pralki
1.2 Terror, majtki naciągnięte
1.3 Apogeum, strzał matjkami
1.4 Delirium, majtki odleciały
2 Po wojnie
3 Źródła
Historia
Preludium, majtki wyszły z pralki
Nastał taki czas, gdy w Galaktyce eugenika zaczęła być bardzo lukratywnym biznesem; badania genetyczne wtórowały im cały czas - zaczęło się stosunkowo niewinnie, a nawet korzystnie dla istot żywych, ponieważ w toku badań eugenistyczno-genetycznych zaczęto przeszczepiać istotom żywym geny odporne na wszelkiej maści choroby; w tym nawet nowotworowe. Z tego powodu, liczba pro-eugeników rosła w zastraszającym tempie.
Z czasem zaczęto w wielu firmach genetycznych manipulować możliwością wyboru przez rodzica płci, wzrostu, a nawet inteligencji czy siły fizycznej; z tego powodu najpierw z sztucznych biomechanicznych łon laboratoriów, a następnie łon faktycznych samic, zaczęli wychodzić sami nad-silni atleci, estetycznie idealne według popularnych opinii populacji planet kobiety. Na początku opinia publiczna była zgodna, że jest to jak najbardziej dobry kierunek, w jakim porusza się życie - całe planety promowały, że nadchodzi nowa era.
Z czasem jednak, obywatele wielu planet, głównie niższego szczebla, zaczęło dostrzegać wątpliwą moralność tego biznesu; jako pierwsi od firm odcięli się Zeta Reculianie; inne rasy ograniczyły się jedynie do publicznych potępień, w szczególności organizacje religijne, takie jak kulty Sechmet. Rozumne światy Drogi Mlecznej, które były świadome eugenicznej kontrowersji szybko stały się podzielone na dwa obozy - pro-eugeniczny i anty-eugeniczny. Na przestrzeni miesięcy powstawały na bazie tego podziału dodatkowe organizacje, partie polityczne, a nawet bojówki.
Klocki6
Pozostałości z miasta po przejściu zamieszek na jednej z planet
Jednym z pierwszych katalizatorów rozruchów była zaproponowana przez międzyplanetarną firmę Zanetik projekt komory do dobrowolnej eutanazji; mieszkańcy zauważyli szybko, że jest ona reklamowana w sposób widocznie pro-eugeniczny i kierowana pod rynek "usprawniania" cywilizacji. Jej nieuzgodniona z miejscowymi prawami premiera doprowadziła do pierwszych większych zamieszek na planetach, które zainicjowali kultyści Sechmet. Zamieszki pochłonęły Ekumenopolie pod wpływami Zanetik, które musiało ratować się użyciem oddziałów swoich robotów pacyfikujących; Polizja Nebula była niemal bezsilna w powstrzymaniu rozruchów, w toku których kilka siedzi firmy Zanetik zostało zniszczonych - głównie z użyciem automobili-pułapek. Firma próbowała prosić o wsparcie finansowe i moralne rządy innych planet - jedynie zwolennicy tak-zwanej - przez pro-eugeników- innowacji próbowali posyłać do walki swoich rezerwowych żołnierzy.
Łącznie, trwające około pięć miesięcy rozruchy na ponad dziesięciu planetach pochłonęły osiem milionów żyć, oraz niezliczoną ilość funduszy firmy Zanetik.
Terror, majtki naciągnięte
Redebenec
Mecha Fundacji
Kilka dni po zakończeniu międzyplanetarnych zamieszek, inna firma, bezpośrednio uzależniona finansowo i ekonomicznie od Konfederacji Niezależnych Firm, stwierdziła, że zdarzenia sprzed paru dni pokazują, że galaktyka musi zostać poddana zdecydowanej innowacji i przemianie moralności "w taki czy inny sposób"; poparło to kilka pomniejszych watażków, którzy po prostu poszukiwali okazji do mordobicia. Firma przypuściła atak pacyfikujący na planety dawniej należące do Zanetik, teraz znajdujące się w rękach protestujących.
W tym momencie, do akcji wtargnęło pierwsze z kosmicznych imperiów - Dominium Lyran, którego planety zostały naruszone przez firmę. Wojna oficjalnie rozpoczęła się. Doszło do dobrowolnej mobilizacji Lyran, wspieranej finansowo przez Światy Hedonistyczne, które dostrzegły w popularyzacji eugeniki zagrożenie.
W przeciągu miesiąca, Lyranom udało się odeprzeć floty firmowe z granic swojej przestrzeni kosmicznej; następnie przystąpiono do odbijania planet neutralnych - niektóre z nich zostały już przez czas okupacji przekształcone przez małe oddziały Konfederacji w Światy Zaibatsu więc nie można było ich już odratować; zamiast tego, Lyrańskie oddziały inżynieryjne zdemontowały je masowo i przetworzyły na materiały proste z użyciem mobilnych industro-fabryk. Strony wojny w tym momencie zdobyły swoje oficjalne określenia - pro-eugenistyczni Zwolennicy Innowacji i anty-eugenistyczni Zwolennicy Reakcji.
Gassy02
Atak na laboratorium Innowacji
Zwolennicy Reakcji zaczęli uważać, że bycie anty-eugenikiem, nawet jeżeli tylko przez ostracyzację zwolenników innowacji, musi być uznawane za większy honor niż bycie choćby i najbogatszym pro-eugenikiem. Stojący po obu stronach irredentyści próbowali wykorzystać wojnę, żeby zasugerować swoim rządom "odzyskanie idealnych granic" danego międzyplanetarnego imperium; byli zamiast tego wysłani na front z tanimi laseroletami i prostą kamizelką typu flak.
Pah4
Siły Utrzymywania Porządku Innowacji
Następnym kosmicznym imperium, które stanęło po stronie Reakcji było Imperium Felinidów. Minister, Kaernk Grevy ogłosił w przemówieniu radiowym dla narodu Felinidów: "A więc wojna. Z dniem dzisiejszym wszelkie sprawy i zagadnienia schodzą na plan dalszy. Weszliśmy w okres puryfikacji świata z zarazy eugenistycznej. Cały wysiłek narodu musi iść w jednym kierunku. Musimy myśleć tylko o jednym: wrzeszczących z niemocy zapleśniałych pyskach założycieli firm. Kupujcie obligacje wojenne.".
Innowacja stała się znienawidzona przez Felinidów, którzy uznali ją jak jeden mąż za zagrożenie dla ich stylu życia; Felinidy przystąpiły do walki z Innowacją z patriotycznym ferworem.
Apogeum, strzał matjkami
Spice37
Pogorzeliska, upiorny krajobraz, w jaki zmieniło się wiele planet
Minęły pierwsze trzy lata wojny; Lyranie i Felinidzi oraz wojska firm, a także miliony najemników walczyli ze sobą w przestrzeni kosmicznej i na powierzchniach planet. Od światów dżungli, gdzie górowały walki w buszu, przez wojny pozycyjne w okopach, aż po powietrzne batalie i wojny za pośrednictwem statków kosmicznych. Z czasem, całe kilometry planet pokrywały okopy i bunkry Reakcji i Innowacji; w ruch często wchodziły superbronie - niektóre z planet Innowacji zostało skażone w wyniku bombardowań bronią biologiczną i termonuklearną; po dziś dzień będąc zagubionymi światami w toku wojny. Piechota, roboty, maszyny kroczące, czołgi i mechy były przenoszone na planety każdego dnia w dziesiątkach a nawet setkach.
Gassy01
Czołgi Kultu Pracy walczące z siłami Innowacji, jeden uzbrojony w Działo EMP
W tym okresie po stronie Reakcji opowiedzieli się kultyści pracy, którzy opierali i obwiali się trans-istotyzacji świata. Dało to porządny zastrzyk poborowych do wojsk na wielu planetach. W końcu, Innowacja zdecydowała się wyciągnąć dłoń o pomoc do jednego z innych kosmicznych imperiów - Imperium Bothan, czym też wydał na siebie wyrok. Pierwotnie, Bothanie zachowali neutralność, jednak - po fiasku, jakim okazała się wizyta dyplomatyczna przedstawicieli Innowacji, jego pozycja została przesądzona. Wojska Innowacji przywitały Premiera posiłkiem wyprodukowanym przez Konfederację - kostki sproszkowanych synt-składników odżywczych bez składu, mające zastąpić tradycyjny posiłek. Potem, przekazał mu kartkę z zaleceniami zdrowotnymi na temat jego rozmiaru. Następnego dnia, Bothanie ogłosili masową mobilizację i wprowadzenie ustawy Anty-Innowacyjnej.
Bothańska armia ogłosiła masowy pobór; Reakcja zdobyła potężnego członka, którego wojska natychmiastowo rozpoczęły szturm i desant na dziesiątki planet; niektóre z nich - w głównej mierze stworzone poprzez Konfederację Światy-Zaibatsu - otwarcie zniszczono, za pośrednictem turbolaserów.
Delirium, majtki odleciały
Nam03
Exodyci prowadzący ogień zaporowy
Minęło osiem lat wojny. Na polach bitew po stronie Reakcji z winy kultystów Sechmet na kilku planetach stanęli boscy słudzy Sechmet - podczas bitwy o Świat Pustynny Chehhochn przyzwany został Subkar i Mantykory, które zmiotły okopy i zabudowania Innowacji. Innowacja odpowiedziała poprzez zagazowanie całej planety, twierdząc, że nie potrzebują słabych planet po swojej stronie.
W końcu, po zmasowanej kampanii wojny błyskawicznej ze strony zjednoczonych sił Imperium Bothańskiego, Dominium Lyran i Imperium Felinidów pozostał tylko jeden świat podległy siłom Innowacji - Świat Zagubiony Ryhn. Większość eugenistycznych firm, oraz ich przybytków, takich jak kliniki przemian czy genetyczne laboratoria, ogłosiły w tym okresie pełną upadłość; Konfederacja Niezależnych Firm zaś umyła ręce. Szczególnie wielkim sukcesem było wysadzenie sfery Dysona należącej do sił Innowacji; destrukcja której całkowicie zniszczyła morale wroga, którego ostatnią twierdzą zostało Ryhn.
Pah2
Siły Utrzymywania Porządku Innowacji na Ryhn
Planeta Ryhn była wypełniona mieszaniną wszelkiej maści pozostałości wojsk wszystkich firm i tych najemników, którzy jeszcze nie zrejterowali w obliczu zagłady swoich pracodawców. Połączone siły Felinidów i Bothan ruszyły na planetę, uprzednio przebijając się kilka tygodni przez flotę, która ją otaczała.
Planetę Ryhn szybko przejęto poprzez zmasowane ataki na pozycje Eugenistyczne; Innowacja przegrała.
Po wojnie
Po wojnie, Innowacja została doszczętnie zniszczona. Wszystkie firmy Innowacji rozwiązano, a ich środki finansowe przekazano na konta trzech Imperialnych rządów, planety zaś podbito i przydzielono im niepodległość, lub wcielono do jednego z trzech Imperiów. W kosmosie następnie rozpoczęto wielką akcję likwidacji i zacierania niemoralnej technologii Innowacji.
Technologia Innowacji, jakakolwiek technologia produkowana przez nią, lub promowana przez nią, została zakazana. Wiele planet zakazało produkcji Cyborgów, zniszczone zostały niezliczone pokłady technologii i wiedzy.
Planety Innowacji zostały podzielone pomiędzy zwycięzców - niektóre przypadły Dominium Lyran, inne Imperium Felinidów, inne Imperium Bothan; wiele z nich następnie zostało planetami suwerennymi.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nordzi
Zaloguj się, aby edytować
Pulpetto3
Samiec i samica Norda
Nordzi lub Plejadianie to humanoidalna, rozumna rasa pochodząca z Plejad w Drodze Mlecznej, charakteryzująca się zazwyczaj spokojnym, łagodnym i wspaniałomyślnym usposobieniem oraz wysoką inteligencją i zamiłowaniem do filozofii oraz myślenia.
Nikt nie jest do końca pewny, skąd się wzięli - nie posiadają znanej planety-matki, zamiast tego poruszając się po kosmosie w swoich statkach; czasami osiedlając się na planetach i tworząc lokalne mniejszości etniczne lub kolonizując je - przykładtem takiej planety jest planeta Vandagar.
Mute
Advanced Settings
Fullscreen
Pause
Rewind 10 Seconds
Up Next
Biologia
Pulpetto2
Nordzi
Nordzi przypominają ludzi do tego stopnia, iż poważne badania nasuwają, że cały gatunek może być typem podczłowieka jak Weltajczycy czy Transculony. W zasadzie, od ludzi odróżnia ich tylko blada, niemal biała cera i hipnotyzująco niebieskie oczy. Wewnętrzna budowa Nordów również jest identyczna z ludzką. Nie posiadają zarostu i są biologicznie niezdolni do wytworzenia zarówno jego, jak i owłosienia gdziekolwiek na ciele, poza głową. Żyją kilkaset lat; mimo tego, zatrzymują fizyczne starzenie ciała w okresie, w którym przypominają młodych dorosłych.
Nordzi zdają się być zawsze absolutnie nienagannie czyści; na ich ciałach nigdy nie pojawiają się niedoskonałości, czy inne skazy. Nigdy nie zapadają na żadne znane choroby; mogą jedynie być otyli. Niektóre populacje Nordów wykształcają niebieską, białą lub fluorescencyjną skórę.
Choć Nordzi mogą wydawać się przez to idealną rasą, prawda jest inna - Nordzi to bardzo słabe i kruche istoty, znacznie słabsze niż przeciętny kosmiczny człowiek. Ich siła fizyczna jest żałośnie mała, a włókna mięśniowe w członkach są mniej liczne i słabsze; ponadto wrażliwe ciała czynią ich podatnymi na ostrzał z broni, w tym laserowej - nawet strzał z małego kieszonkowego laseroletu na zdychającej baterii jest w stanie zabić Norda.
Kultura
Pulpetto1
Nord o bardzo wykształconym mózgu
Nordzi są zawsze niezwykle inteligentni; podobnie jak Zeta Reculianie - ich sposób rozumowania jest dla innych ras niezwykle mglisty i niemalże niezrozumiały; większość rzeczy bowiem Nordzi pojmują w sposób silnie filozoficzny. Mimo tego, z charakteru, Nordzi są wyjątkowo ciekawscy, wyrozumiali, pokojowi oraz nastawieni zawsze przyjaźnie, chyba, że poczują się zagrożeni. Nigdy nie pchają się do konfliktów, za to często badają i obserwują inne rasy. Podczas Wojny Eugenistycznej niektóre społeczności Nordów stanęły po stronie Innowacji.
Są naturalnymi kulturoznawcami, etnografami i lingwistami kosmosu; spisują większość informacji na temat historii i kultur wielu ras; w tym dzieje istot żyjących na Ziemi.
Nordyckie odzienie jest proste i identyczne niezależnie od płci - są to jedno lub dwu częściowe jaskrawo zabarwione odblaskowe kostiumy, ciasno przylegające do skóry. Ponadto popularne są paski, a czasami metalowa bielizna.
Kategorie
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.
Komentarze
Prześlij komentarz