8 בספטמבר 2020 (מאמר מלפני שנה) (56 דעות) מחבר: Michał Ślubowski

8 בספטמבר 2020 (מאמר מלפני שנה) (56 דעות) מחבר: Michał Ślubowski המאמר האחרון בנושא זה מה שנשאר מהבור המסתורי של גדנסק הדפס מאת פיטר ווילר משנת 1687 המתאר את המנזר באוליווה. מקור: הספרייה הדיגיטלית של Pomeranian בשנת 1616, אב המנזר של אוליווה, דוד קונארסקי, הנפיק עבור כפרים השייכים לציסטרציאנים זאב מיוחד, כלומר "הזכות לכל הרכוש והכפרים השייכים לאוליווה". מסמך זה מאפשר לנו להסתכל על חיי היומיום של איכרים לשעבר. Oliwa Abbey היה בעידן המודרני משהו כמו תאגיד חזק. כפרים רבים, נדל"ן, טברנות ומפעלי תעשייה היו תחת השגחתו של אב המנזר - היו 24 מקומות כאלה ליד נחל אוליווה, הגדול שבהם היה "מזח המים", ששרד עד היום. אטרקציות והיסטוריה של אוליווה במגזין האנגלי מהמאה ה-19, אב המנזר דוד קונארסקי דאג לפיתוח אוליווה וליחסים טובים עם המלך והפקידים. הוא חילק את רכוש המנזר לאלה השייכים למנזר ולאב המנזר, הוא גם הצליח ליישב מחלוקות על גבולות הרכוש עם גדנסק. עדיין ניתן לראות עקבות לפעילותו של אב המנזר קונארסקי כאשר מסתובבים באוליווה: היוזמות של הכומר כללו, למשל, בנייה מחדש של כנסיית הקהילה של סנט ג'יימס או טיפול בחומת המנזר (ששרידיה נראים בבית הספר הלבן שנקרא ובבית המגפה). ה-Wilkierz, בהוצאת אב המנזר, מעניין גם מבחינה בלשנות - גרסה שנכתבה בפולנית שרדה. אז נסתכל פנימה. עמוד השער של הווילקירז, שפורסם על ידי אב המנזר דוד קונרסקי בשנת 1616. # 1 יש לדאוג למצב הנפש הערכים הראשונים כוללים את הערכים הנוגעים ל... נפשו של האיכר. לא פלא שאב המנזר של המסדר הקתולי חשב לנכון להתייחס גם לנושא הזה. אז הוא ציווה על האיכרים ללכת לטקסים בכנסייה עם כל משפחותיהם ואסר עליהם להצהיר על אמונה שאינה קתולית. בנוסף, אב המנזר ניסה למגר כל תחרות: II. יתר על כן, הם ינסו בשקידה לעשות תפילה אוניברסלית, כלומר, תפילות, ברכת מלאכים, להאמין באלוהים, בעשרת מצוות האל והכנסייה הנוצרית, לפחות בעל פה. III. אנו גם אוסרים על כל נתיניו או על אלה שהתיישבו תחתינו, ועל כל בעלי זכויות אמפיטוטיות, ששום מטיף זר, מנבא או מורה בית ספר לא יוביל אותנו למימוש ה-exercitium religionis שלהם, באובדן רכושם וזכויותיהם. . בכל יום ראשון נדדו איכרים לכנסיית סנט ג'יימס, שהייתה מקדש הקהילה ליישובי הסביבה. לכן הבניין ממוקם בצומת הדרכים: רחוב צ'יז'וסקיגו היה פעם שביל כנסייה לאיכרים מסופוט, בעוד שהמנזר הוא שריד מהכביש הישן מיליטקובו. # 2 על המשמר של מוסר האיכרים הצלת הנשמה היא דבר אחד, אבל היית צריך גם לדאוג למוסר חיי היומיום. לאיכרים היה מיוחד מה שנקרא חוקים נגד רכוש, שהסדירו במדויק נושאים כמו בגדים מקובלים או מהלך החגיגות המשפחתיות. ראוי להזכיר שתקנות דומות הופיעו גם בערים - כולל גדנסק. אב המנזר רצה להבטיח את התנהגותם התקינה של האיכרים בתקנות. הם לא יכלו לפגוש את נשות המוסר הקל, אסור היה גם להשתמש באוצר מילים וולגרי במהלך מגעים עם פקידים. ט. מי שלא יכבד את ראשי המועצה, חברי המועצה או המושבעים, או נוגע בהם במילים מעליבות, ייתן לך שלושה קנסות פרוסים, וישלם לכפר שניים על אשמה. XVI. גם אין עוד אורחים לבקש שיחים, רק מה שהם יכולים להרשות לעצמם, אלא אם האיש היוצא, הוריו רצו לזמן מה שמותר לו; ולא יבשל איש בשיחים אלא ארוחת ערב אחת, או סעודה אחת נוספת, באשמת האדון עשר לירות. XIX. כמו כן אנו אוסרים על כל נתינינו ועל אלו שהתיישבו מתחתינו, שלא לקבל אף אישה זונה, באשמת חמישה קנסות, לאדון. נוף של אוליווה. בחזית, מימין, כבשים רועות ונער רועה. עוד בתים גלויים והקתדרלה באוליווה. נוף לים ברקע. # 3 פח עם כסף לקללות בטקסט השוויתי את מנזר אוליווה לתאגיד מודרני. אפשר להמשיך באנלוגיה זו עם קורט מלח. קופסאות שימורים פופולריות בחלק מהמשרדים שבהם עובדים זורקים מטבעות קטנים כ"עונש" על התנהגות בלתי הולמת, כמו קללה רועשת מדי. כפי שאנו יכולים לראות, תרגול זה אינו חדש. שיטה דומה שימשה את הציסטרציאנים כבר במאה ה-17! Xxv. כל פונדקאי צריך שתהיה לו תיבה לעניים, בה יקבל נדבה, אשר נוצרים טובים ורחמנים יקביעו מרצונם לעניים, ובה ימזגו גם יין ממי שבקללות, קללות ושאר מופתים רעים ומרמה, ולעבור ולהיכשל, וכל שנה הסיכות האלה עם המסר שלך יהיו עניות ולא מפותחות. # 4 היזהרו משריפות! בערים ובכפרים עתיקים

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

وسام فرسان المسيح الفقراء ومعبد سليمان (باللاتينية

JAK ZROBIĆ BIOBENZYNĘ AVGAS100LL DO SAMOLOTU Z DZIEGCIA